Bijna alle festivals hebben één ding gemeen: het is bedoeld voor groepen mensen, soms tientallen, soms duizenden of zelfs tienduizenden. Er zit een enorme organisatie achter een festival, waardoor het voor bedrijven heel aantrekkelijk is om te promoten op een festival. Dit kan op meer een zakelijke manier, maar ook hele persoonlijke. Wat vooral belangrijk is, is dat je bedrijf zichtbaar is voor de mensen die het festival bezoeken.
Photoflyer instax
Een hele persoonlijke manier om je bedrijf te promoten is gebruik maken van photoflyer instax. Zij hebben branded foto frames, dat wil zeggen dat er polaroid foto’s worden gemaakt en geplakt in een frame met de naam van het bedrijf. Dus het bedrijf wordt zichtbaar gemaakt maar mensen hebben er ook heel veel plezier van, de naam van het bedrijf wordt gekoppeld aan een persoonlijke herinnering. Het voordeel van een photoflyer is dat de foto mee naar huis wordt genomen, op wordt gehangen en waarschijnlijk wordt gedeeld op het internet. Hierdoor is het bereik heel groot.
Producten bedrukken
Wat ook mogelijk is, is het bedrukken van producten die de festival bezoekers gebruiken tijdens hun tijd op het terrein. Dit kan gaan over drankglazen, maar over producten die ze kunnen kopen zoals drinkflessen en eventuele accessoires.
Flyers
Ook kunnen er echte flyers uitgedeeld worden. Maar dan moet de flyer zelf wel een duidelijke functie hebben. Op een festival zullen flyers snel weggegooid worden zonder bekeken te worden. Dus stel je voor de flyer bevat een drankenbon, dan zullen mensen er gebruik van maken en dan wordt de bedrukking ook zichtbaarder. Over het algemeen is een flyer niet een veel gebruikte manier om te promoten op een festival.
Kleding
Kleding kan ook een manier zijn om je bedrijf te promoten. Denk aan een logo op de shirts en de kleur die bij je bedrijf hoort. De mensen achter de bar staan eigenlijk continu in de spotlight waardoor je bedrijf echt gezien wordt. Ook lopen er veel mensen rond, zoals mensen die opruimen, achter de kassa zitten, etc.
Borden
De bedrukking van grote posters is ook erg zichtbaar. Je kan ervoor kiezen om het logo van je bedrijf terug te laten komen in de posters die opgehangen zijn, met bijvoorbeeld de line up of een plattegrond om te zien welke podiums waar zijn. Hierdoor wordt de naam van je bedrijf gelinkt aan het festival, iets dat de meeste bezoekers zullen onthouden.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.